Forum Islam W Praktyce Strona Główna Islam W Praktyce
Prywatne Forum Muzułmańskie.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

omar

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islam W Praktyce Strona Główna -> Ahl Ul-Bejt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sailor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 21:44, 11 Lis 2009    Temat postu: omar

czytalam ostatnio ze omar prubowal ograniczyc prawa kobiet po smierci proroka, ale znajomy mi powiedzial ze to nie prawda i ze czytam "western propaganda," wiec jak to bylo naprawde?

nie chce o nim mowic zle/obrazac, ale czytalam ze:

The women of Islam needed to be constantly on guard against the innovations of Omar, for he made many attempts to reduce their liberty from that which they had enjoyed under the Prophet. He halted the practice of temporary marriages on his own authority, tried to stop women from participating in the pilgrimage and tried to encourage women to pray at home and not attend the mosque - all against the very clear examples set by the Prophet.

...

In practice the most powerful objection was often the shortest, such as the lone cry by a veiled woman in the assembly of 'O Omar, fear God' which warned the Caliph that this believer feared that his new proposal on dowries was not in strict conformity with a well-known Koranic verse.


-- Barnaby Rogerson, The Heirs of the Prophet Muhammmad, And the Roots of the Sunni-Shia Schism


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Al-Islam
Moderator
Moderator



Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:20, 12 Lis 2009    Temat postu:

Istnieją przekazy według których Umar zabronił małżeństwa tymczasowego. Z sunnickiego punktu widzenia tylko odnowił zakaz już wydany wcześniej przez Proroka.

Istnieją przekazy według których Umar miał obiekcje odnośnie chodzenia do meczetu przez kobiety. Z sunnickiego punktu widzenia tyczyło się to tylko kobiet chodzących do meczetu w celach towarzyskich, nie zaś kobiet chodzących do meczetu się modlić.

Nie wiem nic odnośnie zakazu Umara odnośnie odbywania pielgrzymki przez kobiety.

Ostatnia uwaga tyczy się słynnej historii kiedy pewna kobieta publicznie wytknęła Umarowi błąd w wydanej przez niego fatwie.

Wydaje mi się, że są to wszystko pytania do działu sunnickiego. Raczej niewiele ma to wspólnego z Ahlul Bejt.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sailor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 19:17, 12 Lis 2009    Temat postu:

dzieki, i mozesz jeszcze podac zrodlo, z kad to wiesz?

jak tu temat nie pasuje to prosze przeniesc do dzialu sunnickiego, sorry nie wiedzialam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Al-Islam
Moderator
Moderator



Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:41, 12 Lis 2009    Temat postu:

Odnośnie zakazu małżeństwa tymczasowego: Buchari.

Odnośnie zakazu wstępu do meczetu dla kobiet chodzących tam w celach towarzyskich: Kanz al-`Ummal

Odnośnie faktu, iż Umarowi nie podobało się, że jego żona chodziła do meczetu (choć jednak jej nie zabronił): Buchari

Odnośnie kobiety poprawiającej Umara: Sunan al-Kubra (Baihaqi). Wydaję mi się, że niektórzy uczeni uważają ten przekaz za słaby.

Bardziej szczegółowo być może pomogą Ci sunnici.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hilal
Zawodowiec
Zawodowiec



Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:02, 14 Lis 2009    Temat postu:

Co u ciebie Sailor?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sailor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 23:57, 15 Lis 2009    Temat postu:

a jakos sie zyje, hilal. stracilam nadzieje ze kolega z gazy do mnie przyjedzie, teraz durzo spie, wsuwam indijskie cukierki i czytam o bitwach islamskich... za pare dni bede robic dokladnie to samo tylko na sloncu, nie w polsce :)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sailor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pon 0:07, 16 Lis 2009    Temat postu:

Al-Islam napisał:


muy bien, i mam ostatnie drobne pytanie, czytalam to pare dni temu (wikipedia, "shia islam") i nie wiem dokladnie o co chodzi z interpretacja, bo zawsze czytalam ze shia powstalo jak abu bakr byl wybrany?

sorry ze to offtop, to pewnie podstawowe pytanie ktory juz gdzies bylo? jak jest jakis link do tej informacji (o tym jaka jest roznica w interpretacji), to byla bym wdzieczna:

Shi'ism was not brought into existence only by the question of the political succession to Muhammad as so many Western works claim (although this question was of course of great importance). The problem of political succession may be said to be the element that crystallized the Shi'ites into a distinct group, and political suppression in later periods, especially the martyrdom of Imam Husayn-upon whom be peace-only accentuated this tendency of the Shi'ites to see themselves as a separate community within the Islamic world. The principal cause of the coming into being of Shi'ism, however, lies in the fact that this possibility existed within the Islamic revelation itself and so had to be realized. Inasmuch as there were exoteric [Zaheri] and esoteric [Bateni] interpretations from the very beginning, from which developed the schools (madhhab) of the Sharia and Sufism in the Sunni world, there also had to be an interpretation of Islam which would combine these elements in a single whole. This possibility was realized in Shi'ism, for which the Imam is the person in whom these two aspects of traditional authority are united and in whom the religious life is marked by a sense of tragedy and martyrdom... Hence the question which arose was not so much who should be the successor of Muhammad as what the function and qualifications of such a person would be.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Al-Islam
Moderator
Moderator



Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:35, 17 Lis 2009    Temat postu:

Powyższe napisane jest z perspektywy autorów takich jak Seyyed Hossein Nasr czy Henri Corbin (być może jest to wręcz cytat z któregoś z tych panów), która jest dość specyficzna w tym sensie, że mimo iż trudno odmowić jej prawdy to jednak w pewnych miejscach nadaje pewnym aspektom wagę nieco większą niż mają one w rzeczywistości.
Tak czy inaczej, powyższy cytat nie neguje faktu, iż z historycznego punktu widzenia ruch szyicki ma swój początek w selekcji Abu Bakra na kalifa (choć możnaby w tym miejscu wspomnieć o jeszcze wcześniejszym zalążku szyizmu, ktory moglibyśmy określić mianem "proto-szi'a" w postaci grupy Towarzyszy takich jak Salman Farsi, Abu Dhar, Ammar czy Miqdad, skupionych blisko wokół Imama Alego jeszcze za życia Proroka). Wtedy to doszło do polaryzacji i dość wyraźnego wyodrębnienia się dwóch grup (choć same w sobie były one wewnętrznie dość różnorodne).
Powyższy cytat uwypukla natomiast fakt, że od samego początku chodziło nie tylko o spór polityczny, nie chodziło tylko o to KTO ale również i JAK powinien sprawować następstwo po Proroku (s) - na które to pytanie szyizm odpowiedział postulatem, iż następca powinien nie tylko być przywódcą politycznym ale osobą mającą intymną wiedzę o Islamie dotyczącą nie tylko jego zewnętrznych aspektów ale i głębokiego wewnętrznego znaczenia, podczas gdy koncepcja kalifatu w sunnickim wydaniu zredukowała rolę następcy, spychając aspekty wewnętrzne na ściśle określone pole, które znamy jako sufizm.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sailor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 10:51, 07 Lut 2010    Temat postu:

Al-Islam napisał:
następca powinien nie tylko być przywódcą politycznym ale osobą mającą intymną wiedzę o Islamie dotyczącą nie tylko jego zewnętrznych aspektów ale i głębokiego wewnętrznego znaczenia, podczas gdy koncepcja kalifatu w sunnickim wydaniu zredukowała rolę następcy, spychając aspekty wewnętrzne na ściśle określone pole, które znamy jako sufizm.


ali mnial ta 'intymna wiedze' bo prorok mu ta wiedze przekazal? a potem ali przekazal ta wiedze do drugiego imama, itd?

to mam pytanie: czy ta 'intymna wiedza' pochodzi od boga, czy od talentu i zdolnosci tej osoby, czy to kwestia nauki, czy na czym to polega?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sailor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 22:11, 14 Lip 2010    Temat postu:

jesli ktos by mnial podobne pytania, to polecam zaczac tu:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islam W Praktyce Strona Główna -> Ahl Ul-Bejt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin