Ahmed Al Bolandi Administrator
Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 2965 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: P-U Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:54, 20 Kwi 2010 Temat postu: Imam Shaheed Hasan al-Banna |
|
|
Imam Shaheed Hasan al-Banna
tlumaczyl Salman K.
[link widoczny dla zalogowanych]
Dżihad
Wstęp
W imię Allaha Miłosiernego , Litościwego. Chwała niech będzie Bogu, a Jego pokój i błogosławieństwo niech spocznie na Proroka Muhammada ,na jego rod i towarzyszy, i wszystkich tych, którzy ida za Nim.
Świat muzułmański stoi dziś w obliczu tyranii i niesprawiedliwości. Rzeczywiście ucisk i terror wladcow nie ogranicza się tylko do świata muzułmańskiego, a wiele niemuzułmańskich państw rowniez doswiadcza ucisku z rak światowych potęg militarnych i ekonomicznych. Dzis każdy, może być doswiadczony i zraniony przez ból i cierpienie, które ma tak wiele twarzy.Muzułmanie zapomnieli,ze Islam pozwolił na stosowanie dżihadu jako sposobu dla zapobiegania przemocy.Zapominaja juz o tym zbyt długo.
Choć dżihad jest tylko jedna z wielu odpowiedzi na problemy Ummah, jest jednak niezwykle ważnym elementem. Dżihad jest oddaniem się do Bogu (teala) w walce o Jego sprawy.
Według Islamu, każdy muzułmanin powinien byc przygotowanym do dżihadu, każdy powinien chętnie i cierpliwie czekac na dzień, kiedy Allahu teala wezwie go.Każdy muzułmanin powinien byc przygotowanym , aby pokazać swoją gotowość do poświęcenia swojego życia dla sprawy Islamu.
Wszyscy powinniśmy zadać sobie pytanie, czy istnieje szybsza lub pewniejsza droga do Raju?
Z tego względu opublikowana jest ta broszura .
Musimy zapytać siebie i innych , dlaczego jesteśmy nadal w stanie takiej stagnacji gdy jest tak wiele możliwości nagrody.
Jest logicznym, że dzisiejsze problemy wymagaja roznych rozwiązan, czy to dżihadu na rzecz Khilafah, czy tez w celu duchowego oczyszczania się itp. Musimy zrozumiec,ze dzisiaj nasza sytuacja wymaga działania na wszystkich tych frontach. Każdy ma do odegrania ważną rolę w tej wielkiej rozgrywce, która ma ustanowić ponownie Państwo Islamskie.
Wszyscy którzy mają mozliwosc jakiegokolwiek wplywu na świat islamu muszą kierować swe czyny i skupiać swe umysły na przeciwstawieniu sie tyrani z rąk obcych armii i obrony życia muzulmanow.Kazdy kto posiada iman powinien to robić ..
Jest to ważna książeczka z trzech powodów: po pierwsze, dotyczy istotnej kwestii - dżihadu.
Po drugie, jest ważna, ponieważ została napisana przez jednego z najwybitniejszych Mudżahedinow tego wieku - Imama Hasana al-Banna, a po trzecie jest to ważne, ponieważ dotyczy kwestii odbudowy pojecia Ummah.
Wydaje się, że nalezy przypomniec,ze.imam Hasan al-Banna jest założycielem Bractwa Muzułmańskiego i jednym z pionierów dzisiejszego odrodzenia islamskiego. Szkoda, że tak wiele osób nie zdaje sobie sprawy z roli tego człowieka i jego wkładu w to, co widzimy dzisiaj.
Jednym z obowiazkow i praw współczesnego pokolenia muzułmanów,powinna byc znajomosc i ogolny dostęp do pism tego wielkiego reformatora, szczególnie na ten ważny temat.
Imam Hassan Al Banna (niech Allah błogosławi go), pokazuje nam, że ostatecznie tylko Islam może ocalić ludzkość przed moralnym i gospodarczym upadkiem.Dżihad zas zarowno w skali indywidualnej jak i globalnej będzie niezbędna częścia tego procesu zmian. insha'Allah.
Imam Al Banny został zamordowany w 1949 roku, w wieku 43 lat. Jest świadectwem jego charakteru że podjął w końcu tę pracę oraz, że Allahu teala odpowiedział na jego duaa .Allahu teala może przyjąć nasze wysiłki podobnie jak i zaakceptować i odpowiedzieć na nasze duaa.
Dr A. A. M. Fahmy
Miedzynarodowe Forum Islamskie
W imię Boga Miłosiernego,
Chwała Allah, Panu światow. Oby Allah zechcial obdarzyć pokojem i błogosławieństwem naszego Proroka Muhammada, przywódce tych, którzy walczyli na Drodze Boga i Imama wiernych. Oby Allah zechcial obdazyć pokojem i błogosławieństwem jego rodzine i jego towarzyszy, i wszystkich tych, którzy dążą droga Shari'ah aż do Dnia Zmartwychwstania.
Wszyscy muzułmanie muszą czynic Dżihad
Dżihad jest to obowiązek nalozony przez Allahu teala na każdego muzułmanina i nie można go ani ignorować ani unikac.
Allahu teala przywiązuje wielką wagę do dżihadu i obiecał wspaniałe nagrody dla męczenników i bojowników na Jego Drodze.. Tylko ci, którzy działali w podobny sposób i którzy sami stali sie wzorem męczenników w realizacji dżihadu moga otrzymac te nagrody i sa ich godni.
Ponadto, Allahu teala mudżahedinów szczególnie obdarza wyjątkowymi cechami, zarówno duchowej jak i fizycznej natury, aby mogli je wykorzystywać w tym jak i w przyszlym zyciu. Mudzahedin jest symbolem zwycięstwa na tym świecie i znakiem sukcesu i szczęścia w zyciu przyszłym.
Ci którzy bedą szukać usprawiedliwienia i ucieczki od czynienia dzihadu, zostali ostrzeżeni przez Allahu teala i Jego Poslanca (salallahu alejhi wa sallam) o konsekwencjach,ktore za swe tchorzostwo poniosa. Kary beda potworne i Allahu teala opisał je przy uzyciu najstraszniejszych slow. On skarcił ich za tchórzostwo i brak ducha i skarcił ich za słabość i ucieczke.
W tym świecie, zostaną oni otoczeni hańba a w następnym zyciu udzialem ich będzie ogień, z którego nie ma ucieczki, mimo,ze dzis mogą posiadać wiele bogactw.
Słabośc wstrzymujących się i uchylanie się od dżihadu są uznawane przez Allahu teala jako jeden z siedmiu głównych grzechów.
Islam stawia kwestie dżihadu i mobilizacji całej Ummah w jedno ciało w obronie słusznej sprawy ze wszystkich sił, silniej niż jakikolwiek inny system życia,starożytny czy nowoczesny, religijny lub cywilny.
Sury Koranu jak i Sunna Proroka Muhammada (salallahu alejhi wa sallam) pełne są słów i wezwan do dżihadu, do walki, do uczestniczenia w siłach zbrojnych w obronie naszej religii i naszej ziemi .
Nie przekazano nam tylko drobiazgów, lecz wyczerpujący wyklad ,który oferują wersety Koranu i Ahaadeeth.Niżej podaje kilka z nich jako przykład wlasciwego spojrzenia na islamski dżihad .
Ponadto, nie będziemy zagłębiać się w wyjaśnienia wersetow Koranu lub Ahaadeeth. Czystośc języka, jasność wykładu, przejrzystość myśli i duchowośc nie pozostawiaja watpliwosci.
Dżihad w Koranie
„Przepisana wam jest walka, chociaż jest wam nienawistna. Być może, czujecie wstręt do jakiejś rzeczy, choć jest dla was dobra. Być może, kochacie jakąś rzecz, choć jest dla was zła.Bog wie ale wy nie wiecie“
Sura al-Baqarah (2), ayah 216)
„O wy, którzy wierzycie! Nie bądźcie, jak ci, którzy nie uwierzyli i mówili o swoich braciach, kiedy oni wyruszyli w drogę po ziemi albo kiedy walczyli na wojnie: "Gdyby byli przy nas, to nie umarliby i nie zostaliby zabici..."
Niech Bóg uczyni to strapieniem w ich sercach. Bóg daje życie i powoduje śmierć. Bóg widzi jasno to, co czynicie!
Z pewnością, jeśli zostaniecie zabici na drodze Boga albo jeśli umrzecie... - to przecież przebaczenie od Boga i miłosierdzie lepsze jest od tego, co oni gromadzą!
I na pewno, jeśli pomrzecie albo jeśli zostaniecie zabici, to ku Bogu zostaniecie zebrani!“
(Sura-Al-Imran (3), ayah 156-158)
Zauważ, jak "przebaczenie" i "miłosierdzie" są związane z zabijaniem i śmiercia na drodze Allahu teala choc pierwszy jak i drugi werset nie odnosi się do tego, ponieważ jest on pozbawiony idei dżihadu. W tym wersecie, jest wskazane na fakt, że tchórzostwo jest jedną z cech niewierzących a nie muzulmanow. Pomyslmy jak wielu niewiernych dziś wydaje się odważnymi a wiernych, wydaje się być tchórzami.
„I nie uważaj tych, którzy zostali zabici na drodze Boga, za umarłych. Przeciwnie, oni są żyjący! Oni u swojego Pana otrzymują zaopatrzenie, radując się tym, co dał im Bóg ze Swojej łaski. I oni radują się na myśl o tych, którzy się jeszcze z nimi nie połączyli i pozostali w tyle, ponieważ oni nie doznają żadnego strachu i nie będą zasmuceni.
(Sura-Al-Imran (3), ayat 169-170)
.
Ayat 175 daje nam dalsze informacje:
To tylko szatan budzi strach przez swoich popleczników. Lecz nie bójcie się ich, bójcie się Mnie, jeśli jesteście wierzącymi!
Niechże walczą na drodze Boga ci, którzy za życie tego świata kupują życie ostateczne! A kto walczy na drodze Boga i zostanie zabity albo zwycięży, otrzyma od Nas nagrodę ogromną.
(Sura-an-Nisaa "(4), ayah 74)
Ayaty od 71 do 75 rozwijaja ta mysl:
O wy, którzy wierzycie! Zachowajcie ostrożność i ruszajcie pojedynczymi oddziałami lub ruszajcie wszyscy razem!
Zaprawdę, wśród was jest taki, który zdecydowanie zwleka A kiedy dosięga was jakieś nieszczęście, to on mówi: "Bóg okazał mi dobroć, ponieważ ja nie byłem z nimi jako świadek."
A jeśli dosięgnie was łaska od Boga, to on z pewnością będzie mówił, jak gdyby między wami i nim nie było żadnego uczucia miłości: "O, gdybym był razem z wami, to osiągnąłbym wielki sukces!"
Niechże walczą na drodze Boga ci, którzy za życie tego świata kupują życie ostateczne! A kto walczy na drodze Boga i zostanie zabity albo zwycięży, otrzyma od Nas nagrodę ogromną.
Dlaczego nie walczycie na drodze Boga, jak również za słabych mężczyzn, kobiety i dzieci, którzy mówią: "Panie nasz! Wyprowadź nas z tego miasta, którego mieszkańcy są niesprawiedliwi?! I daj nam od Siebie opiekuna! I daj nam od Siebie pomocnika!"
Odnosząc się do wierszy (4: 71-78) w Szlachetnym Koranie nalezy je rozumieć, jako wezwanie Allahu teala skierowane do muzułmanów, by zachowali czujność i zdobywali doświadczenia w działaniach wojennych, w armii lub indywidualnie, w zależności od okoliczności .
Allahu teala udziela także nagany tym, którzy są tchórzami i oportunistami.
On (teala) pobudza nasz zapał do ochrony słabych i zapobiegania przemocy.
Zauważ, jak Bóg (teala) obok modlitwy i postu, ustanawia walke jednym z filarów Islamu.
Zauwaz jak On (teala) odrzuca fałszywe argumenty niezdecydowanych i zachęca tych, którzy boją się wykonac krok aby, zanurzyć się w walke patrzac śmiało w twarz śmierci.Stawia jako przyklad tych,ktorzy dzielnie, pokazują, że ciesza sie ze śmierci w dżihadzie.
Allahu teala mowi rowniez, że kazdy kto polegnie w dzihadzie otrzyma najwspanialsza rekompensatę za oddane życie, i że nie straci niczego ze swojej ofiary .
Surat-al-Anfaal jest w całości wezwaniem do dżihadu i poleceniem aby pozostać wiernymi mu. Jest również klarowna prezentacja wielu jego zasad.
Wystarczy przytoczyć to, co Allah (subahannahu wa teala) mówi:
".Przygotujcie przeciwko nim, ile możecie sił i oddziałów konnicy, którymi moglibyście przerazić wroga Boga i wroga waszego, jak również innych, którzy są poza nimi, a których wy nie znacie. Bóg ich zna! A to, co wy rozdajecie na drodze Boga, to zostanie wam w pełni oddane i nie doznacie niesprawiedliwości.
Sura al-Anfaal (8), ayah 60)
O proroku! Pobudzaj wiernych do walki! Jeśli wśród was jest dwudziestu cierpliwych, to zwyciężą dwustu; a jeśli jest stu wśród was, to oni zwyciężą tysiąc niewiernych, ponieważ oni są ludźmi, którzy nie rozumieją.
Sura al-Anfaal (8), ayah 65)
Surat-at-Tawbah też jest w całości wezwaniem do walki i jasnej prezentacja jej zasad. Wystarczy przytoczyć to, co Allah (subhannahu wa teala) mówi o wojnie przeciwko zdradzieckim bałwochwalcom:
Zwalczajcie ich! Bóg ukarze ich przez wasze ręce i okryje ich wstydem; i dopomoże wam zwyciężyć ich. On uleczy piersi ludzi wierzących,
i On usunie zawiść z ich serc. Bóg nawraca się ku temu, komu chce. Bóg jest wszechwiedzący, mądry!
(Sura-at-Tawbah (9), ayah 14-15)
Jego (teala) słowa , w sprawie walki z ludem Księgi:
Zwalczajcie tych, którzy nie wierzą w Boga i w Dzień Ostatni, który nie zakazują tego, co zakazał Bóg i Jego Posłaniec, i nie poddają się religii prawdy - spośród tych, którym została dana Księga - dopóki oni nie zapłacą daniny własną ręką i nie zostaną upokorzeni.
(Sura-at-Tawbah (9), ayah 29)
Odezwe do ogólnego połączenia sie w dzihadzie znajdujemy w następujących wersetach, z Ksiegi Allaha (subhannahu wa teala):
Wyruszajcie - lekko i ciężkozbrojni! Walczcie waszymi majątkami i waszymi duszami na drodze Boga! To jest dla was lepsze, gdybyście mogli wiedzieć!
(Sura-at-Tawbah (9), ayah 41)
Allahu teala następnie karci tych, którzy sa tchórzami, za ich postawę i ich ciągłe próby ucieczki od dżihadu slowami:
Cieszyli się ci, których pozostawiono w ich mieszkaniach po odejściu Posłańca Boga. Oni czuli niechęć do tego, by zmagać się swoim majątkiem i swoimi duszami na drodze Boga, i mówili: "Nie wyruszajcie w ten żar!" Powiedz: "Ogień Gehenny jest o wiele bardziej gorący!" O gdyby oni to pojęli!
Niech oni się pośmieją troszkę i niech wiele popłaczą - jako zapłata za to, co oni zarobili!
A jeśli nawróci ciebie Bóg do jakiejś partii spośród nich i będą cię prosić o pozwolenie wyruszenia, to powiedz: "Nie wyruszycie ze mną nigdy i nie będziecie zwalczać ze mną wroga! Wy przecież z zadowoleniem siedzieliście po raz pierwszy, to siedźcie i teraz z pozostającymi w tyle!"
(Sura-at-Tawbah (9), ayah 81-83)
Allahu teala równiez chwali tych, którzy angażują się w dżihad uznając go za dzialanie wynikajace z misji Proroka Muhammada(salallahu alejhi wa sallam) i jego towarzyszy
On, Wszechmogący mówi:
Lecz Posłaniec i ci, którzy uwierzyli wraz z nim, zmagali się w walce swoim majątkiem i swoimi duszami. Dla nich będą dobra i oni będą szczęśliwi!
Przygotował dla nich Bóg Ogrody, gdzie w dole płyną strumyki; oni tam będą przebywać na wieki. To jest osiągnięcie ogromne!
(Sura-at-Tawbah (9), ayah 88-89)
Potem następuje obietnica przymierza i ochrony nie pozostawiając żadnych innych mozliwosci interpretacji .Allahu teala mowi):
Zaprawdę, Bóg kupił u wiernych ich dusze i ich majątki, w zamian za co otrzymają Ogród. Oni walczą na drodze Boga i zabijają, i są zabijani, zgodnie z Jego prawdziwą obietnicą w Torze, Ewangelii i w Koranie. A kto wierniej wypełnia swoje przymierze aniżeli Bóg? Cieszcie się więc z handlu, jaki z Nim zrobiliście! To jest osiągnięcie ogromne!
(Sura-at-Tawbah (9), ayah 111)
Surat-al-Qital (powszechnie znana jako Surat Muhammad) wymienia dwa główne czynniki, które stanowią postawe mudzahedina: posłuszeństwo i dyscyplinę.
On, Wszechmogący, mówi:
Mówią ci, którzy uwierzyli: "Dlaczego nie została zesłana jakaś sura?" A kiedy zostaje zesłana jakaś sura, pewnie wyłożona, i wspomina się w niej walkę, widzisz, jak ci, których serca są chore, spoglądają na ciebie zamglonym spojrzeniem umierającego. A lepsze byłoby dla nich
Posłuszeństwo i słowo odpowiednie. A skoro sprawa jest postanowiona, lepiej byłoby dla nich, aby byli szczerzy wobec Boga.
(Sura-Muhammad (47), ayah 20-21)
Jeśli chodzi o dyscypline, to pojecie pojawia się w Surat-as-Saff, gdzie On, Wszechmogący, mówi:
Zaprawdę, Bóg miłuje tych, którzy walczą na Jego drodze w zwartych szeregach, jak gdyby byli budowlą solidną.
(Sura-as-Saff (61), ayah 4)
Surat-al-Fath jest poświęcona w całości jednej z kampanii wojskowych kiedy Prorok (salallahu alejhi wa sallam), w cieniu drzewa odebral od towarzyszy specjalnie na okazje dżihadu przysięgę na wierność i cierpliwośc do śmierci, Przynioslo to mnostwo owoców zwycięstwa. Allahu teala mówi:
Spodobali się Bogu wierni, kiedy złożyli tobie przysięgę na wierność pod drzewem. On poznał, co było w ich sercach, i zesłał na nich spokój bezpieczeństwa, i dał im w nagrodę bliskie zwycięstwo
I mnóstwo łupów, które mieli zabrać. Bóg jest potężny, mądry!
(Sura al-Fath (48), ayah 18-19)
Bracia, to tylko niektóre z zapisów Koranu na temat dżihadu. Jego zalety są oczywiste, a tych, którzy przystepują do dżihadu Allahu teala obdaruje mnostwem wspaniałych nagród, które będą na nich czekały. Księga Boga (teala) jest pełna przykładów, jak te wymienione, a kto czyta Koran i zwraca uwagę na jego znaczenie będzie zdumiony iloscia zaniedban ze strony muzułmanów, którzy nie chcieli skorzystać z tej nagrody.
Ahaadeeth Dżihadu
Abu Hurajra, (oby Bóg był z niego zadowolony) powiedział: "słyszałem jak Prorok (salallahu alejhi wa sallam) mówil:
"Na Tego, w którego rękach jest moja dusza, gdyby nie ograniczenia powodowane przez niektórych towarzyszy, którzy pozostają w tyle (i ich niezadowolenia), nie zatrzymywalbym nikogo w dążeniu do walki na drodze Boga. Na Tego, w którego ręce jest moja dusza, Chciałabym być zabity w walce na drodze Boga, potem znowu żyć tak by być zabitym ponownie, a następnie znowu żyć tak, aby ponownie być zabitym, a następnie znowu żyć tak, aby ponownie być zabitym.
(przekazane przez Al Bukhari i Muslim)
Abu Hurajra (oby Allah był z niego zadowolony)przekazał: "Prorok (salallahu alejhi wa sallam) powiedział:
"Na Tego, w którego reku jest moja dusza, kto został ranny w walce na drodze Boga, a Bóg wie najlepiej, kto jest ranny w ten sposób, pojawi się na dzień sądu jego rana w kolorze krwi a jej zapach pojawi się jako zapach piżma.
Anas (oby Bóg był z niego zadowolony) powiedział: "Mój stryj bin Anas al Nadir był nieobecny w bitwie pod Badr, i powiedział:" Proroku, byłem nieobecny w pierwszej bitwie w którym walczyłes przeciwko bałwochwalcom, ale jeśli Bóg da mi jeszcze jedną szansę wziąć udział w bitwie z bałwochwalcami, to Allah mi świadkiem ,ze bede brał w niej udzial! "A gdy przybył Dzień Uhud i muzułmanie wycofali się, powiedział:" O Boze! Proszę o przebaczenie dla moich braci Potem rzucił się do przodu i wypełnil swoje slowa. Sa'd bin Mu'aadh i powiedział:" Czuję jego zapach z Uhud! ". Sa'd powiedział: "Proroku, nie mogłem zrobić tego, co on zrobił". Anas powiedział: "Znaleźliśmy go z około osiemdziesięciu rany z mieczy, włóczni i strzał. Znaleźliśmy go zamordowanego i zniszczonego przez bałwochwalcow. Nikt nie poznał go z wyjątkiem siostry, a nawet ona poznała go tylko po palcach ". Anas powiedział:" Zwykliśmy myśleć, że ten werset zstąpił dotycząc ludzi takich jak on: ". Wsród wierzacych sa ludzie wierni przymierzu, które zawarli z Bogiem. (Sura al-Ahzaab (33), ayah 23).". (przekazane przez Al Bukhari)
Umm Haritha bint Suraaqah, udała się do Proroka (salallahu alejhi wa sallam), i powiedziała: "O Proroku Boga, czy możesz mi powiedzieć cos o Haritha (zginał od strzaly pod Badr)? Bo jeśli jest w Raju, ja cierpliwie zniose jego strate. Ale jeśli nie ma go w Raju, będę płakać za nim ". Prorok(salallahu alejhi wa sallam) powiedział:
"Matko Haritha, jest wiele ogrodów w Raju i twój syn jest w Firdaws (najwyższy poziom )...'
( Al Bukhari)
Bracia, zobaczcie jak mysl o Raju dawala sile towarzyszom w ich troskach i nieszczęściach, i umożliwiła im przetrwać przeciwności.
Abdullah bin Abi Awfa (oby Allah był z niego zadowolony) przekazal,ze "Prorok (salallahu alejhi wa sallam) powiedział:
"Niech będzie wiadomo, że Raj znajduje się w cieniu mieczy." (przekazane przez Al Bukhari, Muslim i Abu Dawud)
Przekazane przez Zajda Khalid bin al Juhani(oby Allah był z niego zadowolony): "Prorok (salallahu alejhi wa sallam) powiedział:
"Ten, który wspomaga mujahida w walce na drodze Allaha Wszechmogącego, to tak jakby on sam dokonał dżihadu, a kto wspiera rodzine mujahida aktem dobroci, to tak jakby on sam dokonał dżihadu (to znaczy on otrzymuje nagrodę za to) . "( Al Bukhari, Muslim, Abu Dawud i Al-Tirmidhi)
Abu Hurayra (oby Allah był z niego zadowolony) przekazał:“Mezczyzna przyszedl do Apostola Allaha i powiedzial:Powiedz mi jakie uczynki sa rowne dziahadowi w nagrodzie?On odpowiedzial:Nie znajduje takiego uczynku.Abu Hurayra dodal:Mudzahedin jest wynagradzany nawet za kroki jego konia kiedy ten szuka pozywienia przywiazany do dlugiej liny“
(Sahih Al Bukhari)
Abu Hurayra(oby Allah był z niego zadowolony) przekazal rowniez,ze Prorokowi (salallahu alejhi wa sallam) zadano pytanie:
"Proroku, co jest równe w nagrodzie dżihadowi na drodze Boga." On powiedział: "Nie ma czegos takiego..." (Sahih Al Bukhari, Muslim ,Nisaa'i, Ibn Majah, Tirmidhi)
Abu al Sa'eed Khudari, (oby Allah był z niego zadowolony) przekazał: "Prorok (pzn) powiedział:
"Czy mam wam powiedzieć, kto jest najlepszym z ludzi a kto jest najgorszy? Wśród mężczyzn najlepszy jest ten, kto jest aktywny w dzihadzie na drodze Boga, konno lub na wielbłądzie lub pieszo, aż śmierc przychodzi do niego. Zas wśród ludzi najgorszy jest ten, kto czyta Ksiege Allaha Wszechmogącego i pozostaje ciemny (on nie zmienia się, nie poucza ani nie gani siebie). "(przekazane przez-Nisaa'i)
Ibn Abbas(oby Allah był z niego zadowolony) przekazał: "Słyszałem jak Prorok (salallahu alejhi wa sallam) mówil:
"Istnieją dwa rodzaje oczu, których ogien nie tknie: oczy, które płakały ze strachu przed Bogiem, i oczy, które czuwały w nocy na straży w dzihadzie na drodze Allaha Wszechmogącego." ( Tirmidhi)
Z przekazu Umayra Abu (oby Allah był z niego zadowolony)" Prorok (pzn) powiedział:
"Zginac w walce na drodze Allaha jest lepiej, niż miec wszystkie bogactwa świata." (Przekazane przez Nisaa'i)
Raszid ibn Sa'd(oby Allah był z niego zadowolony) przekazał,ze jeden z towarzyszy powiedział:
"Proroku, jak to jest, że wierni będą wystawieni na próbę w swych grobach, a męczennik jest od tego wolny?" Posłaniec Allaha powiedział: "blask mieczy nad jego głową byl wystarczająca próba dla niego!" ( przekazane przez Nisaa'i)
Abu Hurayra(oby Allah był z niego zadowolony) przekazal: "Prorok (salallahu alejhi wa sallam) powiedział:
"Męczennik czuje z bólu smierci mniej niż wy po ukaszeniu przez żądło komara." (Tirmidhi, Nisaa'i i Al Darmi. Tirmidhi określa to jako Hasan Gharib)
Ibn Mas'ud, (oby Allah był z niego zadowolony) przekazał: "Prorok (salallahu alejhi wa sallam) powiedział:
"Pan nasz ,Allahu teala jest zadowolony z człowieka , który, gdy jego towarzysze uciekaja i ktory wie, że nie ma szans, powraca do walki, dopóki nie zostanie zabity. Wtedy Allah mówi do aniołów: "Patrzcie, jak sługa mój wrócił na pole bitwy z pragnieniem nagrody i strachem przed moja kara, az został zabity. Wzywam was na świadków, że odpuszczam mu grzechy ".
Abd al Khayr bin Thabit, slyszal od swojego ojca,ktory slyszal od jego dziadka, i przekazał: "Kobieta Umm Khalid ubrana w welon przyszła do Proroka (salallahu alejhi wa sallam) by poprosić go o cialo jej syna, który został zabity w walce na drodze Boga Wszechmogącego .... Prorok Boga (salallahu alejhi wa sallam) rzekł do niej:
"Twój syn ma nagrode dwóch męczenników." Zapytała: "Dlaczego?" On powiedział: "Dlatego, że został zabity przez ludzi Księgi". ( Abu Dawud)
Sahl bin Hunayf (niech Allah będzie z niego zadowolony): "Prorok (salallahu alejhi wa sallam) powiedział:
"Ten kto prosi Boga Wszechmogącego szczerze o męczeństwo, zostanie wprowadzony przez Allaha do rezydencji męczenników, choćby i umarł w swoim łóżku." (Muslim, Nisaa'i, Ibn Majah, Tirmidhi, Abu Dawud)
Khuraym ibn Fatik, który przekazał: "Prorok (salallahu alejhi wa sallam) powiedział:
"Kazdy uczynek w walce na drodze Boga Wszechmogącego będzie policzony siedemset razy." (Tirmidhi, Nisaa'i).
Abu Hurayra (oby Allah był z niego zadowolony) przekazał: "Jeden z towarzyszy rzekł do siebie: "Co stało by sie jeśli wycofalbym sie sposrod ludzi i żyl w jakims wąwozie? Wspomniał o tym Prorok (salallahu alejhi wa sallam), który powiedział:
"Nie rób tego! Kiedy ktoś z was ma swoje miejsce w walce na drodze Boga, to jest bardziej doskonały, niż gdyby modlił się w swoim domu przez siedemdziesiąt lat. Nie chcesz przebaczenia od Boga dla ciebie i wejscia do Raju? Kto walczy na drodze Boga, ... musi koniecznie wejść do Raju. "(Tirmidhi.)
Al-Miqdam ibn Ma'ad ibn Yakrib, który przekazał: "Prorok (salallahu alejhi wa sallam) powiedział:
"Męczennik posiada sześć wyróżnień od Boga a jednym z pierwszych,jest przebaczenie, grzechy jego są odpuszczone, a on ma juz swoje miejsce w Raju, nie jest karany w grobie, jest zabezpieczony przed strachem w Dzień Sądu ; korona znajduje się na jego głowie, jeden klejnot z niej jest cenniejszy niż cały świat ze wszystkim co na nim istnieje, ma tez prawo do siedemdziesięciu dwóch dziewic z Raju, może tez wstawiać się za siedemdziesięciu krewnych . "(Tirmidhi i Ibn Majah)
Abu Hurajra (oby Allah Wszechmogący byl z niego zadowolony) przekazał: "Prorok (pzn) powiedział:
"Błąd. robi ten kto spotyka Boga bez śladu dżihadu na sobie " (Tirmidhi i Ibn Majah)
Anas (oby Allah był z niego zadowolony) przekazał: "Prorok (salallahu alejhi wa sallam) powiedział:
"Temu, kto szczerze szuka męczeństwa będzie mu ono przyznane, chociażby nawet nigdy go dotknąl." (Muslim)
Usman ibn Affan(oby Allah był z niego zadowolony) slyszal Proroka (salallahu alejhi wa sallam), który powiedział:
"Temu, który trzyma straż przez jedną noc w dzihadzie na drodze Allahu teala zostanie mu to policzone jak tysiąc nocy na czczo w modlitwie." (Ibn Majah)
Abdul-Dardaa (oby Allah był z niego zadowolony) : " Prorok (pzn) powiedział:
"Kampania na morzu jest równoważna dziesięciu kampaniom na ziemi, ten,który walczy na morzu jest jak ktos kto tarzał sie we krwi na drodze Allaha (Subhannahu Wa Teala)." (Ibn Majah)
Ta tradycja czci dla kampanii morza, wynika z koniecznosci ochrony wybrzeża i musi odbywać się w tym celu aby wzmocnić flotę. Odnosi się to odpowiednio również do powietrza, jak, a Bóg(teala) zwiększy nagrody tych, którzy sluza w kampanii lotniczej .
Dżabir ibn Abdullah(oby Allah był z niego zadowolony) przekazał: "Kiedy Abd Allah bin Amr bin Haram zginął w Dniu Uhud, Prorok (pzn) powiedział:
"O Jabir, czy powiedziec ci, co Allah (subhannahu wa teala) powiedział o twoim ojcu? On odpowiedział: "Tak, oczywiście!" On powiedział: "Bóg nie przemawia do nikogo bez zasłony, ale On mówił do twego ojca twarza w twarz, mówiąc:" O mój sługo, pros mnie, o co chcesz, a otrzymasz to . Powiedział: "O Panie, daj mi jeszcze jedno życie bym mogl być zabity za Ciebie po raz drugi! Allahuteala odpowiedział: "Ja już postanowiłem, że nie mozesz wrócić :". Powiedział: "Panie, powiedz mi o tych, którzy pojda za mną." Tak więc Allah (subhannahu wa teala) zesłał te wersety "I nie uważaj tych, którzy zostali zabici na drodze Boga, za umarłych. Przeciwnie, oni są żyjący! Oni u swojego Pana otrzymują zaopatrzenie,
" (Sura AL-Imran (3), ayah 169) (Ibn Majah)
Anas, powolujac sie na swego ojca (niech Allah będzie zadowolony z nich), zacytowal Proroka (salallahu alejhi wa sallam), który powiedział:
"Lepszym jest walczyć na drodze Boga lub pomóc walczacemu w jego misji, niż ten zyskac ten świat i to, co on zawiera." ( Ibn Majah)
Abu Hurayra, przekazał: "Prorok (salallahu alejhi wa sallam) powiedział:
"Goścmi Allahu teala są tylko ci trzej: mujahid, Haji, i ten, który zamierza wykonać Umra." (Muslim)
Abul-Dardaa przekazał:" Prorok (pzn) powiedział:
"Męczennik będzie mogl wstawiać się za siedemdziesięciu czlonkow jego rodziny."
(Abu Dawud)
Abdullah ibn Umar przekazał: "Prorok (pzn) powiedział:
"Ten kto czyni ukrytą Ribe, i ten kto rezygnuje z dżihadu zostanie przez Boga okryty takim wstydem , że nie zostanie on usunięty, aż do powrotu do religii . "(przez Ahmada i Abu Dawud i poświadczony co do jego autentyczności przez Al-Hakima)
Abu Hurayra powiedział:
"Prorok (salallahu alejhi wa sallam) i jego towarzysze w pośpiechu dotarli do Badr przed bałwochwalcami. Gdy bałwochwalcy przybyli Prorok (salallahu alejhi wa sallam) powiedział:" Droga do Raju jest dzis otwarta przed wami na szerokość niebios i ziemi! " Umayr bin Al wyszedl przed ludzi i zawolał: "Hurra!" Prorok (salallahu alejhi wa sallam) spytał: "Co każe ci wolać:" Hura! Hura! ?" On powiedział: "Nic, Proroku, z wyjątkiem nadziei, że moge być jednym z tych ludzi." On powiedział: "Jesteś w istocie jednym z tych ludzi."
On (Abu Hurajra) powiedział:
A on [Umayr] wyjął kilka strzal ze swego kołczanu i zaczął jedna z nich zjadać. Potem powiedział: "Jeśli żyję wystarczająco długo zjadlszy strzale, moje życie rzeczywiście będzie wystarczajaco długie!" Więc odzucił pozostałe i walczył, aż został zabity. "(Muslim).
Abu Hurayra (oby Allah był z niego zadowolony) przekazal,zeProrok (salallahu alejhi wa sallam), rzekł:
"Ten, który umiera bez wziecia udzialu w dzihadzie lub bez prosb o to , umiera w stanie hipokryzji." (Muslim, Abu Dawud, )
Znajduje się wiele cennych Ahaadeeth, które zawierają wskazówki lub przykazania dotyczące dżihadu. Są one tak liczne, że nawet książki nie wystarcza na spisanie ich wszystkich .
Kto pozna "Al-'Ibrata Warada Feema" Anillahi Rasulihi fi wa al Dżihad wal wal Ghazwu Hijra " (Mądrość tego co zostało przekazane w Koranie i Sunnie o walce, dzihadzie i Hijrah), przez Hasana Sidiq Khana, , który jest specjalista w tej dziedzinie badań, i "Mashari" al-alAshwaq ila Masari "'Ashaq wa Matheer Gharam ila al-Dar as-Salam" i oraz ksiegi Ahaadeeth, w rozdzialach poswieconych dżihadowi, uzyska wiele dobrego.
Uczeni o Dżihadzie
Właśnie przedstawilem kilka wersetów z Koranu i Ahadith dotyczącą znaczenia dżihadu. Teraz chciałbym przedstawić kilka opinii z orzecznictwem islamskich szkół myślenia dotyczących zasad dżihadu i konieczności przygotowania sie do niego i brania w nim udzialu.
Jak daleko Ummah odeszła od prawdy w praktyce Islamu wynika z konsensusu uczonych w kwestii dżihadu.
Autor "Majma "al-Anhar fi Sharh Multaqal-Abhar", opisując zasady dżihadu, zgodnie z mezhebem Hanafi powiedział:" Dżihad w Shariah w doslownym językowym znaczeniu to środek pozwalający na wykonywanie wszelkich mozliwych starań, słowem i czynem w walce z niewiernymi,.
Obejmuje wszystkie możliwe działania, które są niezbędne do rozbicia mocy wrogów Islamu.Nalezy do nich walka bezposrednia ,zajmowanie ich bogactw, niszczenie poganskich miejsc kultu i rozbijania ich idoli. Oznacza to, że dżihad jest dążeniem do zwyciestwa, Islamu za pomocą kazdych dostepnych środków,w walce z tymi, którzy nas zwalczają ,z dhimmies (jeśli złamia warunki traktatu),lub odstępcami (którzy są najgorsi z niewiernych , bo odeszli, po tym, jak potwierdzili juz swoją wiarę).
Jest Fard (obowiązkiem) dla nas, aby walczyć z wrogami Islamu.Kalif musi wysłać ekspedycję wojskową do Dar-al-Harb przynajmniej raz lub dwa razy w roku, a ludzie muszą wspierać go w tym. Ma to na celu niesienie przeslania Religii Allaha narodom,ktore dotychczas jej nie znaly,lub znaly jej nieprawdziwy obraz.
Jeżeli mniejsza ilosc osób wystarczy do wykonania obowiązku, pozostałe są z niego zwolnione . Jeśli Fard kifayah (Wspólne,ogolne zobowiązania) nie mogą być spełnione przez tę grupę, to odpowiedzialność za ich spelnienie spoczywa na najbliższym sąsiedztwie grupy itd. Jeśli Fard kifayah nie może być spełnione tylko przez niektorych ludzi, to staje się Fard Ayn (indywidualne zobowiązanie kazdego), jak modlitwa obowiazkiem dla wszystkich ludzi. Obowiązek ten jest nalozony na podstawie tego, co Allah Wszechmogący, powiedział:
„A kiedy miną święte miesiące, wtedy zabijajcie bałwochwalców, tam gdzie ich znajdziecie; chwytajcie ich, oblegajcie i przygotowujcie dla nich wszelkie zasadzki! Ale jeśli oni się nawrócą i będą odprawiać modlitwę, i dawać jałmużnę, to dajcie im wolną drogę. Zaprawdę, Bóg jest przebaczający, litościwy!“
Sura at-Tawbah (9), ayah 5)
i przez to, co Prorok (salallahu alejhi wa sallam) powiedział:
"Dżihad zakonczy sie dopiero w Dniu Zmartwychwstania"
Jeżeli cała Ummah lub poszczegolni ludzie z wierzących opuszczaja dzihad , są w stanie grzechu .Autor w/w książki mówi:" Jeśli wróg zdobywa terytorium Islamu, lub,ktorys z jego regionów, to dzihad staje Fard Ayn, Kobieta moze wyjsc walczyc bez zgody męża ,niewolnik bez zgody pana , dziecko bez zgody jego rodziców, a dłużnik bez zgody jego wierzyciela. "
Oraz w Kitab al Bahr:
"Jesli kobiety muzułmańskie beda napadane i gnebione na Wschodzie lub jeśli zostaną zabrane do twierdz wroga i niemożliwe staje się je uwolnić. to spoczywa na ludziach Zachodu obowiazek aby je ratować"
Autor "Bulghat al-Salik li Aqrab al-Masalik Madhhab fi al-Imam Malik " powiedział:
"Dżihad na drodze Allahu teala w celu wywyższenia Religii Boga Wszechmogącego jest Fard kifayah. Jeśli do spełnienia wystarcza pewna grupa, reszta jest z tego zwolniona.
Staje się jednak obowiazkiem indywidualnym dla kazdego (Fard "Ayn jak modlitwa i post), kiedy Kalif informuje, że wróg atakuje mieszkańców określonego regionu.Wtedy dzihad staje się dla nich obowiązkowy i jeśli zachodzi potrzeba staje się on obowiązkowy rowniez dla tych w ich sąsiedztwie. W tym przypadku dzihad staje się obowiązkowym rowniez dla kobiet i niewolników, nawet jeśli nie maja zgody ich mężów czy panow. Jest on również obowiązkowy na dłużnika, mimo że pożyczkodawca nie chce zgodzić się na to. Rodzice mają prawo do zabrania dziecka z uczestniczących w dzihadzie jedynie w warunkach Fard kifayah.
Jeśli muzułmanin jest przetrzymywany jako jeniec wojenny przez wrogów i nie ma wystarczającej ilości pieniędzy, aby zapłacić okup za swoje uwolnienie to jest obowiązkowe dla innych muzułmanów zebrac wspolnie odpowiednia sume pieniedzy dla jego uwolnienia, nawet jeśli wymaga to oddania wszystkich dóbr ".
W Al-Minhaj Imam Nawawi szkoły Shafi'i:
"Dżihad w czasach Proroka (salallahu alejhi wa sallam) był Fard kifayah,choc przyjmuje się również, że bywal Fard Ayn. Od tego czasu, są nalozone dwa warunki w stosunku do dzihadu:
Jeśli pozostają oni na ich własnym terytorium, dżihad nie jest obowiązkiem wszystkich muzułmanów . Tak długo, jak walczy wystarczająca liczba muzułmanów , to inni są z tego obowiązku zwolnieni.
Jeśli atakowane jest jedno z naszych terytoriów a liczba ludności jest wystarczajaca do odparcia wroga nalezy walczyc oddajac nawet swoje życie. Jeśli walka jest możliwa, to walka staje się obowiązkiem. Każdy niewolnik, ubogi, syn i dłużnik musi przygotować się do wojny, choć może nie posiadać umiejetnosci .. "
W Al-Mughni Ibn Qudama szkoły Hanbali, który powiedział:
"Dżihad jest Fard kifayah jeśli grupa ludzi zaangażowana w to jest wystarczajaca, pozostała część jest wtedy wypuszczana. Staje się Fard Ayn pod trzema warunkami:
Jeśli dwie armie spotykają się i dwie linie żołnierzy pozostaja w konfrontacji ze sobą i nie wolno opuścić pola walki, staje się Fard "Ayn na każdej z nich pozostanie na swojej pozycji.
Jeśli atak niewiernych odbywa sie na naszym terytorium, jest Fard "Ayn dla ludności stanac do walki i odeprzec
wroga.
Jeśli Kalif wzywa grupę ludzi z bronią (pospolite ruszenie), ktorzy następnie muszą dołączyć do jego sił zbrojnych powinien ogłosić Dżihad ".
Imam Ahmad bin Hanbal powiedział:
"Nie znam niczego w boskich przykazaniach bardziej doskonałego niż dżihad, oraz prowadzenie walki na morzu ktore jest bardziej doskonałe niż na ziemi."
Anas ibn Malik(oby Allah był z niego zadowolony) powiedział:
"Prorok (salallahu alejhi wa sallam) spał. Nagle obudził się i zaczal sie radosnie śmiać.Umm Haram, zapytała: "Co sprawia, że się śmiejesz, Proroku? Powiedział: "Lud mój ,moja Ummah rozpocznie walke na drodze Boga na powierzchni morza i beda poruszac sie na niej jako królowie na tronach"
Umm Haram zwróciła się do Proroka (salallahu alejhi wa sallam) by prosil Allahu teala, w jej imieniu, żeby i ona mogla być jedną z nich. On modlił się za nią, a ona żyła potem wystarczająco długo by walczyć na morzu we flocie muzułmańskiej która zdobyła wyspe Cypr. Umarła i tam została pochowana(oby Allah byl z niej zadowolony).
Powiedziane jest w Al-Muhalla Ibn Hazm:
"Dżihad jest obowiązkiem muzułmanów, ale jeśli granice muzułmanow mogą być chronione, a wroga można odpierać by walczył na jego własnym terytorium, pozostałą poza niezbedna część osób mozna z niego zwolnic. Jeśli tak nie jest, to obowiązek pozostaje.
Allah Wszechmogący powiedział:
"Wyruszajcie - lekko i ciezkozbrojni! Walczcie waszymi majatkami i waszymi duszami na drodze Boga! To jest dla was lepsze, gdybyscie mogli wiedziec!
(Sura at-Tawbah (9), ayah 41)
Dzieciom nie wolno uczestniczyć w dżihadzie bez zgody rodziców ale jeśli ziemia muzułmanów jest okupowana, to jest on obowiązkowy dla tych, którzy mogą pomóc, nawet jeśli ich rodzice nie chca przyznać im zgody. Jednakże, dozwolona jest rezygnacja z dzihadu gdy rodzice poniesliby strate w przypadku nieobecności syna.
Al-Shawkani powiedział w Al-Sayl al-Jarrar:
"Argumenty dotyczące dżihadu jako obowiązku religijnego, zarówno w Koranie i Sunnie, są zbyt liczne, by im zaprzeczać . Niemniej jednak tak długo jak istnieje Fard kifayah, niektórzy ludzie z realizacji tego obowiazku moga byc zwolnieni. Inaczej, gdy jest to Fard Ayn ,ktory spoczywa na każdym dorosłym i obowiazkiem jest wypełnienie go. Podobnie jest z Fard Ayn również dla tych, którzy są przez Kalifa wezwani do dżihadu ".
Uczeni sa jednego zdania w tej sprawie, to powinno być wiec oczywiste i to niezależnie od tego czy sa to uczeni Mujtahideen lub Muqalideen, uczeni Salaf czy Khalaf .
Wszyscy oni jednomyślnie stwierdzaja, że dżihad jest Fard kifayah nałożonym na Islamska Ummah w celu rozpowszechniania Da'wah Islamu, i że dżihad jest Fard Ayn jeśli wróg zajmie ziemie muzułmanów.
Dzisiaj, nasi bracia muzułmanie, są zmuszeni do podporządkowania się okupantom kuffar i są rządzeni przez niewiernych. Nasze ziemie sa oblężone, a nasze hurruma'at (cechy indywidualne, szacunek, honor, godnośc i prywatnośc) naruszone. Nasi wrogowie zarzadzaja naszymi sprawami a nasze obrzędy i obyczaje znajdują się pod ich jurysdykcją. Jednak mimo tego muzułmanie nie spełniają obowiązków Da'wah spoczywajacych na ich barkach. Dlatego też w tej sytuacji przystapienie do dżihadu staje się obowiązkiem każdego muzułmanina . Należy przygotować się duchowo i fizycznie tak by kiedy przyjdzie wezwanie Allahu teala byc gotowym.
Powinno się wreszcie zakończyć tę dyskusję i zrozumiec, że muzułmanie w całym okresie ich historii (przed obecnym okresem ucisku, w którym godność została utracona) nigdy nie porzucili dżihadu ani nie stali na przeszkodzie w jego realizacji. Zawsze nawet ich władze religijne, mistycy, rzemieślnicy,ludzie prosci ,wszyscy byli zawsze gotowi i przygotowani na dzihad.
Na przykład, ibn Abdullah al Mubarak, bardzo znany uczony i pobożny człowiek, był wolontariuszem dżihadu przez większość swojego życia. Abdulwahid bin Zajd, slynny sufi wielce pobożny człowiek, był rowniez zawsze zaangazowany w dzihad a Shaqiq al Balkhi, szejk sufi goraco zachęcał swoich uczniów do dżihadu.
Al Badr al Ayni, komentator Al Bukhari (uczony i muhaddith), potrafil uczestniczyć w dżihadzie, studiowac i iść na pielgrzymkę jednego roku. Sędzia Asad ibn al Furat z mezhebu Maliki był gdyz zaszla taka potrzeba admirałem w swoich czasach a Imam Shafi'i potrafil strzelać dziesięć strzał i za kazdym razem trafiac.
Taki był przykład pierwszych pokoleń muzułmanów (oby Allah obdarzyl ich łaska )!
Mój bracie, w jaki sposób chcesz sie porównywać z nimi?
Dlaczego muzułmanie?
Islam pozwala na dżihad i zezwala na wojnę na podstawie nastepujacego wersetu z Koranu :
"Niebawem pokazemy im Nasze znaki na horyzontach i w nich samych, az w koncu stanie sie dla nich jasne, ze to jest prawda. Czyz nie jest wystarczajace, jesli chodzi o twojego Pana, ze On jest swiadkiem kazdej rzeczy?
Sura al-Fussilat (41), ayah 53)
Mowi sie , że przygotowania do wojny, sa najpewniejszą drogą do pokoju! Bóg nie uświęca dżihadu dla muzułmanów, tak by mogł być wykorzystywany jako narzędzie ucisku i tyranii ,być używany przez niektórych do realizacji ich korzyści osobistych. Dżihad jest używany do ochrony misji szerzenia Islamu. To gwarancja pokoju i wykonania nakazow Najwyższego. Jest to odpowiedzialność, która spoczywa na kazdym z muzułmanów by prowadzic ludzi do prawdy i sprawiedliwości. Dżihad dla Islamu, to wychwalanie pokoju i bozego milosierdzia dla ludzkosci. Allahu teala powiedział:
A jesli oni sklonia sie do pokoju, to i ty sie ku niemu sklon i zaufaj Bogu! Zaprawde, On jest Slyszacy, Wszechwiedzacy!
(Sura Al-Anfal (8), ayah 61)
Muzułmanie w czasie wojny mieli zawsze tylko jeden cel - to, aby imię Allahu teala bylo wywyższone. Walka bedaca wynikiem pragnienia sławy jest dla muzułmanów zabroniona. Walka z miłości do bogactwa, dla korzyści materialnych i oparta o dążenie do zdobycia sukcesu przy uzyciu niesprawiedliwych metod walki są muzułmanom zabronione. Tylko jedną intencją kierował sie muzułmanin prowadzacy dzihad, była to ofiara na drodze dania Islamowi przewodnictwa dla ludzkości.
Bin Al-Haris słyszal od swego ojca, który powiedział:
"Prorok (salallahu alejhi wa sallam)) wysłał nas na wyprawę wojenną. Kiedy dotarliśmy do obszaru walk, siedziałem na koniu przed moimi towarzyszami. Ludnośc tego obszaru powitała nas okrzykami przerazenia i lamentem.Rzekłem do nich: "Jeśli powiecie,ze nie ma boga prócz Allaha bedziecie bezpieczni". Więc powiedzieli. Moi towarzysze wyrzucali mi to potem mowiac: "To powstrzymało nas od wszelkich zdobyczy! Kiedy wróciliśmy do Proroka (salallahu alejhi wa sallam), powiedzieli mu, co zrobiłem. Zawołał mnie i powiedzial,ze to, co zrobiłem jest godne pochwały. Następnie rzekł do mnie: "Bóg Wszechmogący chwali Ciebie ,otrzymasz wspaniala nagrodę za każdego człowieka z tych ludzi" ... "(Abu Dawud).
Bin Shaddad al Hadi (niech Allah bedzie z niego zadowolony):
"Pewien człowiek z Beduinow przyszedl i uwierzył w misje Proroka (salallahu alejhi wa sallam). Po jakims czasie powiedział: "Ja wyemigruje z tobą". Wiec Prorok (salallahu alejhi wa sallam) umieścił go wsrod towarzyszy. Po jednej z walk gdy Prorok (salallahu alejhi wa sallam) dzielil łupy i dał mu udział. Wtedy on powiedział: "Co to jest?" Prorok (salallahu alejhi wa sallam) powiedział: "Rozdzielilem to dla Ciebie." On odpowiedział: "To nie dla tego jestem z tobą, ale dla tego , że mogę tu być przebity (i wskazął ręką na szyje) strzałą, i że mogę umrzeć i wejść do Raju." Prorok (salallahu alejhi wa sallam) powiedział: "Jeśli jest zgodne z prawdą to co powiedziałes, to Bóg spełni twoje pragnienie." Pozostali tam jeszcze, a walki z wrogiem znowu sie nasilily. Doszlo potem do Proroka ,ze zostal on trafiony grotem strzaly dokładnie tam gdzie wskazał. Prorok (salallahu alejhi wa sallam) zapytał: "Czy to prawda? Oni powiedzieli: "Tak". Powiedział: "On był szczery w tym, co powiedział, więc Bóg go wysłuchał." Został wtedy spowity w szaty Proroka (salallahu alejhi wa sallam), a on [tj. Prorok] szedł przed nim i modlił się o niego. To jest część tego, co powiedział w modlitwie: "O Allah, to jest twój sługa, który wyemigrował dla Ciebie a potem zginął jako męczennik. A ja jestem jego świadkiem". (Nisaa'i)
Abu Hurayra(oby Allah był z niego zadowolony) przekazal:
"Pewien człowiek zapytał:" O Rasulullah co czeka człowieka, który chce prowadzić dżihad na drodze Boga, ale pragnie dobra tego świata? " Powiedział: "Nie ma dla niego nagrody." A on [tj.ten człowiek] powtórzył to pytanie do niego trzy razy, ale on odpowiedział: "Nie ma dla niego nagrody." "( Abu Dawud)
Abu Musa al-Ash'ari(oby Allah był z niego zadowolony) przekazał:
"Apostoł Allaha (salallahu alejhi wa sallam) został zapytany o człowieka, który walczy dzielnie dla slawy,o tego, który gorliwie walczy dla majatku, i tego, który walczy z hipokryzją. Który z nich walczył na drodze Boga? Powiedział: "Ten, który walczy aby Słowo Boga bylo najbardziej wywyższone ten walczy na drodze Boga. '"
(Muslim, Abu Dawud, Tirmidhi, Ibn-Nisaa'i i Majah)
Towarzysze "(oby łaska Allaha byla z nimi) swoim zachowaniem w bitwach i na terytoriach,ktore zdobyli wskazuje, w jakim stopniu Islam powstrzymał ich od oddania sie ich własnym pragnieniom i pożądaniom.Ich walka miala jeden tylko cel podstawowy,mianowicie doprowadzenie ludzkości do prawdy Islamu i żeby Slowo Allahu teala bylo najbardziej wywyższone. Ludzie, którzy oskarżają towarzyszy o chciwosc,pragnienie władzy i autorytetu na zajmowanych ziemiach, chęc zdobywania dobr ziemskich, sa śmieszni.
Miłosierdzie w Islamskim Dżihadzie
Islamski Dżihad jest najszlachetniejszym ze sposobów prowadzenia walki a cel,ktory mu przyswieca jest najbardziej wzniosły i wspaniały. Allahu teala zabrania agresji.
On, Wszechmogący, powiedział:
Zwalczajcie na drodze Boga tych, którzy was zwalczaja, lecz nie badzcie najezdzcami. Zaprawde; Bóg nie miluje najezdzców!
(Sura al-Baqarah (2), ayah 190)
I rozkazał, że sprawiedliwości należy przestrzegać, nawet w stosunku do wroga i przeciwnika. On, Wszechmogący, powiedział:
O wy, którzy wierzycie! Trzymajcie sie prosto przed Bogiem, dajac swiadectwo sprawiedliwosci. I niech nienawisc do
jakiegokolwiek ludu nie sklania was do grzechu, abyscie nie popelnili niesprawiedliwosci. Badzcie sprawiedliwi! To jest najblizsze bogobojnosci. Bójcie sie Boga! Zaprawde, Bóg jest w pelni swiadomy tego, co czynicie!
(Sura al-Maa'idah (5), ayah 8 )
Bóg nakazuje muzułmanom okazywać szczególną łaskę. Do kiedy nie walczą inni przeciwko nim, nie wolno wszczynać działań wojennych, nie wolno krasc ani rabowac mienia, ani naruszac czyjejs czci rowniez zakazuje bezmyślnego burzenia. Zarowno w czasie walki jak i pokoju mają byc najlepszymi z ludzi j.
Burayda, (oby Allah był z niego zadowolony) powiedział:
"Gdy Prorok (salallahu alejhi wa sallam) wyznaczal kogos na dowódcę armii lub oddzialu nakazywał mu pozostać świadomym odpowiedzialnosci przed Allahu teala w dbalosci o powierzonych mu muzułmanów,. Potem [Prorok] mówił: "Walcz w imię Boga i na drodze Boga! Nie walcz jak ci, którzy nie wierzą w Boga, nie dopuszczaj do ekscesów, nie działaj podstępnie, nie kalecz i nie zabijaj dzieci. "" (Muslim.)
Abu Hurayra (oby Allah był z niego zadowolony) przekazał:
"Prorok (salallahu alejhi wa sallam) powiedział:" Kiedy ktoś z was walczy, niech unika slawy. "" ( Bukhari i Muslim)
Abdullah bin al Ansari) (oby Allah był z niego zadowolony) powiedział:
"Prorok zabronił grabieży i niszczenia." (Bukhari)
Nie wolno zabijać kobiet, dzieci i starych ludzi, dobijać rannych, zabijać mnichow, pustelnikow i tych, którzy nie stawiają oporu.
Trudno by szukac tego miłosierdzia w morderczych wojnach prowadzonych prze"cywilizowanych" kuffar.Ich okrucieństwa sa okropne!
Porównajcie ich prawo międzynarodowe z wszechstronna, wyświęcona sprawiedliwościa Boga!
O Allahu, błogosław muzułmanów i prowadz do właściwego zrozumienia Deen,uratuj świat od tych niesprawiedliwości oświeceniem prawda Islamu!
Podsumowanie spraw dotyczących Dżihadu
Wielu muzułmanow błędnie dziś wierzy, że walka z wrogiem jest dżihad asghar ( mniejszym dżihadem) i że walka z własnym „nefs“,ego jest dżihad akbar (większym dżihadem).
Następujący przekaz [narracja] Athar jest cytowany jako dowód:
"Mamy przejsc z mniejszego dżihadu do rozpoczęcia większego dżihadu." Oni powiedzieli: "Co to jest większy dżihad?" Powiedział: "Dżihad serca, lub dżihad przeciwko własnemu nefs (ego)."
Ten przekaz jest używany przez niektórych do zmniejszenia znaczenia walki, aby zniechęcić do jakiegokolwiek dazenia do walki, i zniechęcenia do dżihadu na drodze Boga. Ta narracja jednak nie jest sahih .Wedlug tradycji wybitnych muhaddith Al Hafiz ibn al-Asqalani Hajar Tasdid al-Qaws:
"Jest to dobrze znane i często powtarzane" .
Hafiz al Al powiedział w Iraku Takhrij Ahadith al-Ahya ":
"Al Bayhaqi przekazał je w słabym łańcuchu narratorów powolujac sie na Jabira i Al Khatiba i jest zapisany jako przekaz Jabira".Narracja jest wiec slaba.
Niemniej jednak, nawet gdyby była to autentyczna tradycja to nie uzasadnia ona rezygnacji z dżihadu i przygotowywania sie do niego, w celu ratowania terytoriów muzułmanów i by odpierać ataki niewiernych. Niech będzie wiadomo, że to opowiadanie po prostu podkreśla znaczenie sensu walki z własnym ego.Jednak to Bóg (teala) jest jedynym celem wszystkich naszych działań.
Mówi się w hadisie: "Jedną z największych form dżihadu jest wydobyć z siebie słowa prawdy w obecności despotycznego władcy". Ale nic nie da się porównac do chwały kubra shahadah (Najwyższego męczeństwa) lub nagrody, które czekają na Mudżahedinów.
Epilog
Moi bracia, Ummo! Musicie wiedziec, że temu kto umrze szlachetnie i honorowo w dzihadzie przyznaje się wywyższony status życia na tym świecie i wieczne szczęścia w następnym. Degradacja i hańba są zas wynikiem miłości do tego świata i lęku przed śmiercią. Dlatego tak wazne jest aby czynic przygotowania do dżihadu i to odrzucic lek przed śmiercia.
Mój bracie,musisz wiedzieć, że pewnego dnia zajrzysz rowniez ty w twarz śmierci może nastąpić to tylko raz. Pomysl,ze walczac na drodze Allahu teala, uzyskasz korzyści na tym świecie i nagrode w następnym.Pamiętaj, że nic nie może się stac bez woli Boga (teala) i rozważ również to, co Bóg Wszechmogący, powiedział:
Potem zeslal na was, po tym utrapieniu, bezpieczenstwo - sen, który objal jedna czesc sposród was. Druga czesc zaniepokoila sie o siebie, pomyslala o Bogu cos niezgodnego z prawda, tak jak w epoce poganstwa. Oni mówili: "Czy mozemy miec jakis udzial w tej sprawie?" Powiedz: "Zaprawde, cala sprawa nalezy do Boga!" Oni ukrywaja w swoich duszach to, czego tobie nie ukazuja. Oni mówia: "Jeslibysmy mieli jakikolwiek udzial w tej sprawie, to nie bylibysmy tutaj zabijani." Powiedz: "Jeslibyscie nawet pozostali w swoich domach, to ci, którym pisane bylo zginac, pojawiliby sie na swoich miejscach odpoczynku - aby przez to doswiadczyl Bóg to, co jest w ich piersiach, i aby wypróbowal to, co jest w waszych sercach." Bóg zna dobrze to, co sie znajduje w piersiach!
(Sura al-Imran (3), ayah 154)
Drogi bracie! Należy tęsknic do honorowej śmierci i zyskac w ten sposob obietnice doskonałego szczęścia. Allahu teala może i tobie udzielić honoru męczeństwa w Jego drodze!
Imam Shaheed Hasan al-Banna
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Ahmed Al Bolandi dnia Wto 21:05, 20 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|